środa, 5 marca 2014

Placuszki owsiane







Składniki:
  • 50g płatków owsianych (zmielonych blenderem na mąkę)
  • 20g otrębów owsianych
  • 1 jajko
  • 50 ml mleka
  • 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 1 łyżeczka cynamony 
  • opcjonalnie: garść malin świeżych/mrożonych - maliny podgrzewamy w garnuszku, delikatnie rozgniatamy łyżką. Na koniec dodajemy łyżeczkę miodu.

Mieszamy ze sobą wszystkie składniki. Odstawiamy masę na parę minut, aby płatki miały czas "spęcznieć" (jeżeli masa będzie za gęsta trzeba dodać odrobinę mleka).

Pieczemy placuszki na patelni naleśnikowej, przewracając gdy zbrązowieją. Polewamy sosem malinowym.

Placuszków jest około 10, dla mnie są to dwie porcję dlatego połowę chowam do lodówki i mam gotowe na drugi dzień. Po wyjęciu z lodówki masa wyraźnie zgęstnieje, trzeba znowu dodać trochę mleka żeby ją delikatnie rozrzedzić.

Smacznego!

porcja: 332 kcal, tłuszcz: 10,8g, węglo: 46,8g, białko: 17g

2 komentarze:

  1. Świetny przepis, byłam pewna że przy przewracaniu mi się rozwalą (jak to zwykle bywa z takimi owsiano-otrębowymi plackami), ale wyszły idealnie! Muszę jeszcze tylko zakupić patelnię naleśnikową i codziennie mogę jeść takie śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę że smakowały! Ja zawsze robię je kiedy mam wolny poranek i trochę czasu :)

      Usuń