wtorek, 11 lutego 2014

Ciasteczka owsiane z bananem

Razem ze zmianą mojego trybu życia i stylu odżywiania nieuniknionym jest dokonanie zmian na samym blogu. Teraz będzie lżej, dietetycznie i zdrowo - no, zazwyczaj - bo czasami trzeba zaszaleć, nawet jeżeli będzie to związane ze złamaniem wszystkich zasad zdrowego odżywania :)

Na początek przedstawiam pyszne ciasteczka owsiane, które świetnie sprawdzają się jako lekka, słodka przekąska w ciągu dnia.

Składniki (na 8 ciasteczek):
  • 1 i 1/2 szklanki płatków owsianych (ok. 140 g)
  • 4 łyżki otrębów owsianych (40 g)
  • 1 jajko
  • 1 średni banan
  • 1/2 łyżki miodu
  • owoce suszone (ja dodałam 25 g żurawiny i 10 g nasion jagody goji)
  • łyżka kakao niesłodzonego (10 g)
 [jedno ciastko = 113 kcal]



W miseczce rozgniatamy banana na gładką masę. Dodajemy jajko, miód, kakao i roztrzepujemy widelcem.
 Dodajemy resztę składników i dokładnie mieszamy aby wszystko się ze sobą połączyło.

Piekarnik nagrzewamy do 180 stopni.

Na blaszce wyłożonej papierem kładziemy ciasteczka. Ja do ich uformowania wykorzystałam nakrętkę z przyprawy do kawy o średnicy około 6 cm (dzięki temu ciasteczka są tego samego kształtu i mają podobną wagę), ale można je po prostu uformować rękami starając się aby były podobnej wielkości :)

Pieczemy 15 minut.

Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz