środa, 3 grudnia 2014

Batoniki fitness

 

Składniki:
  • 1 i 1/2 szklanki dmuchanego orkiszu
  • 1/2 szklanki wiórek kokosowych
  • 1/2 szklanki otrębów owsianych
  • 1/2 szklanki mąki owsianej
  • 1/2 szklanki suszonych śliwek (pokrojonych w paseczki)
  • 1/3 szklanki siemienia lnianego
  • 1/3 szklanki jagody Goi
  • 1/3 szklanka orzechów (pokrojonych na większe kawałki)
  • 2 łyżeczki cynamonu
  • 120g miodu
  • 5 łyżek wody

Miód rozpuszczamy w wodzie (jeżeli miód jest mocno scukrzony, można podgrzać go delikatnie z wodą). Wszystkie pozostałe składniki wrzucamy do miski i mieszamy ze sobą. Do ziarenek i owoców wlewamy rozpuszczony miód i dokładnie rozprowadzamy.

Formę 20x20 cm wykładamy papierem do pieczenia. Masę przekładamy do foremki i za pomocą łyżki albo dłoni formujemy, starając się możliwie najmocniej docisnąć całość.

Wkładam do lodówki na parę godzin (najlepiej całą noc). Po wyjęciu z lodówki kroimy na pół i każdą z połówek na 5 batoników. Teraz zostało nam już tylko zajadanie się pysznymi batonikami :)

Smacznego!
 
Uwaga! Batoniki są trochę sypkie, można dodać więcej miody aby mocniej je skleić - ja ograniczyłam ilość
ze względu na to, że były by dla mnie po prostu za słodkie.


5 komentarzy:

  1. Robiłam je kiedyś, ale miałam problem ze sklejeniem. Ostatecznie wyszły pyszne, Twoje też ładnie wyglądają. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Niestety batoniki delikatnie się sypią, ale są tak pyszne że jest to prawie niezauważalna ich wada

      Usuń
  2. idealne batoniki! z chęcią bym porwała choćby jednego :)

    OdpowiedzUsuń